Hasznos linkek:

2012. március 11., vasárnap

Allas.ma: Pénzügy és számvitel

Allas.ma
Pénzügy és számvitel
Mar 11th 2012, 02:37

Vi söker en Cost Engineer till vår uthyrningsverksamhet i Pajala. Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, entreprenad och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.

Arbetsuppgifter:

Projektuppföljning

Återkoppling till PMT

Budgetuppföljning

Uppföljning kostnader inköp (EPC)



Vem söker vi?
Vi söker Dig med ekonomiutbildning och som har god erfarenhet av projektuppföljning i stora byggprojekt. Du tycker självklart att det är roligt med siffror. Du har även perfekt svenska och engelska i tal och skrift. Som person är du självgående, med en förmåga att prioritera rätt, är stresstålig och har en hög ansvarskänsla. Att du är noggrann är en självklarhet. Du är även bra på att sätta dig in i nya situationer och uppfatta helheter. Viljan att ge våra kunder en god service är en självklarhet.


Vad erbjuder vi dig?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till jobb som ofta aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.



Intresserad?
Du är välkommen med din ansökan, gärna så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.adecco.se där du registrerar ditt CV



Kontaktperson på Adecco; Carolina Sevä, 0920-271074





















You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Kutatás, fejlesztés

Allas.ma
Kutatás, fejlesztés
Mar 11th 2012, 02:37

Adecco is the largest recruiting and staffing company in the world. Adecco Life Science is one of our specialized Business Lines, which works exclusively with Staffing Services and Recruitment of personnel for the Life Science industry. Our customers are within the Pharmaceutical-, Biotech- and Medtech companies. We focus on positions within R&D, QA, QC, Clinical Research, Marketing and Sales. We are now recruiting a Senior Tender Coordinator, preferably the candidate start as soon as possible, location Stockholm.



Summary
Responsible for managing bids and tenders in Sweden during an interim period until the Tender Manager Sweden is recruited. The contractor will be responsible for securing that the tender databases are regularly and accurately monitored and that key information is cascaded to the business teams. Furthermore the contractor is responsible for coordinating and communicating all questions in the tender requests and for setting internal deadlines for input and coordination of the tender information in order to meet all external deadlines for submission. Furthermore the contractor will be responsible for our client's adherence to the LOU (Lagen om Offentlig Upphandling) and applicable commercial terms and ethics in all tenders.



Key Activities

- Secure that the tender databases are regularly and accurately monitored and that key information is cascaded to the business teams.
- Collect and archive tender requests.
- Responsible for giving a 12-18 months notice prior to contracts ending to Business Unit Managers for the relevant Business Units and Nordic Product Manager for each ATC-code, with copy to the Business Unit Director. Feed key information regarding ongoing tenders and prolongations.
- Regularly and actively call into the different counties and regions (purchasers to secure information regarding new tender opportunities identified early and conditions regarding prolongations e.g increased/decreased prices from competitors.)
- Responsible for tender being submitted prior to deadline.
- Send out county country allocation decisions to the Business Unit Director, Nordic pricing Manager, Sales Manager and Nordic Product Manager with information regarding the last day for appeal.
- Actively collect competitive information from all new contracts. Send out maximum a week, after decision has been posted, to relevant internal stakeholders. Information should at least include pricelists and evaluation sheets.
- Responsible for timely discount payments to customers.
- Build and develop relationships with purchasers at the county councils.
- Collect and archived information important for tender business purpose e.g. price from competitors, tenders marketing materials.
- Close collaboration with sales managers and efficient cascading of critical information.
- Coordinate all questions and answers in an ongoing tender.
- Meet all external deadlines for submission
- Responsible for Baxter's adherence to LOU and commercial and ethical terms.
- Archive and keep N:drive and Sharepoint sites updated with tender information.
- Guide the relevant business teams regarding "open windows" for our client to have contact with customers and ensure colleagues are aware of expiry dates and when it's time to approach e.g expert committees.
- Responsible for correct pricing for customers by updating the WISE system (JDE starting April 16th).
- Establish a proactive and interactive information flow with relevant business teams, as applicable to manage tenders successfully.



Education/Experience
- Business degree in economics, law and/or public administration.
- More than 2 years experience in an expert role in relation to tender management in pharmaceuticals and medical devices.
- Experience from working in the government or organizations in public health care areas of responsibility (national/regional/county level) is beneficial.



Business and Technical knowledge

- Good knowledge of the industry and healthcare sector in a Swedish policy context, including the economic and legal environment in the counties and regions.
- Good knowledge of Swedish tender, pricing & reimbursement processes.
- Ability to analyze and distil large amounts of complex, often technical/scientific information into understandable concepts and language.
- Understand the monetary and fiscal activities of government and counties vs. municipalities.

Personal attributes
- Articulate spokesperson, excellent interpersonal communication, presentation, listening and influencing skills.
- Excellent negotiation ability.
- Self dependent and innovative orientation.
- Collaborative character.
- Highly motivated and proactive self-starter and network builder across divisions and functions, who can quickly adapt and respond to a constantly changing work environment.
- Live the six Vital Behaviors: 1) Seek feedback from customers and partners. 2) See things as they are not as you wish them to be. 3) Simplify the complex. 4) Embrace constructive debate. 5) Actively support team decisions. 6) Do what you say you are going to do.



Computer Skills
Particular knowledge is required: Office and Outlook, PowerPoint. Tender databases and tools in general (e.g Visma Upphandlingskoll, Visma TendSign, Amesto Avantra, ChamberSign).



What do we offer?
Adecco is the world's largest recruitment and staffing company and our most important asset is our qualified employees. With us, and on our customer assignments, you, as a consultant, will be appreciated for your difference-making competence! Your bank of experience will grow, as will your social and professional network of contacts. Adecco can offer you the opportunity of interesting assignments at attractive companies, of positions that perhaps never will be put on the open market.



We want you to feel good and will give you subsidies for preventive healthcare and discounts on training cards. In order for you to feel secure, you will also be covered by insurance and corporate healthcare.



Are you interested?
Then you should apply as soon as possible. The position is to be filled immediately, and, for that reason, work with recruitment is being done on a continual basis during the application period. You apply by registering on our website www.adecco.se and applying from there.



If you have questions regarding the recruitment process, please contact Jenni Sventoft at tel. 08-598 981 29

If you have questions regarding registration on the website, please contact Candidate Support on tel.08-598 980 10.



We look forward to your application!


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Beszerző

Allas.ma
Beszerző
Mar 11th 2012, 02:37

Strukturerad resursplanerare


Arbetsuppgifter

Du kommer att arbeta som siteplanerare för ett flertal projekt. I arbetsuppgifterna ingår att resursplanera och självständigt planera och upphandla konsultkompetens för ett flertal projekt med stöd från huvudprojektledare. Du kommer även att arbetat tätt med övriga i projektgruppen.



Vem söker vi?
Vi söker dig som är högskoleingenjör eller har gymnasieutbildning inom teknik eller naturvetenskap. Du har förmågan att se logiska samband och hur aktiviteter i tidsplaner är sammankopplade. Erfarenhet från projektledningsverksamhet är högst meriterande. Som person är du systematisk, drivande och initiativtagande. Vidare är du relationsskapande, tycker om att lösa problem och en har god kommunikationsförmåga. Du har också goda kunskaper i Officepaketet samt det engelska språket såväl tal som skrift.



Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig en visstidsanställning som ambulerande konsult, som därefter kan övergå till en tillsvidareanställning hos Adecco.

Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät. Vi vill att du ska må bra och ger dig därför friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Intresserad?
Om annonsen fångat ditt intresse är du välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet med urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tillsättning sker så fort som möjligt.

Vid frågor kring rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta

Rekryteringsansvarig: Ola Eliasson – 021 470 29 80



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel:

08-598 980 10.



Arbetstid
Heltid. Dagtid

Lön
Enligt avtal.


Ansökan
Ansök tjänsten via vår CV-databas www.adecco.se
Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Arbetsgivare
Adecco Sweden AB, Västerås
Västgötegatan 4a,

72211 VÄSTERÅS
Tel: 021-196500
Mer information på http://www.adecco.se



Adecco är världens största aktör inom bemanning och rekrytering med över 6 000 kontor i 71 länder. I Sverige har Adecco över 50 kontor spridda från Haparanda i norr till Malmö i söder. Adecco arbetar med Staffing Services, Recruitment, Outsourcing samt Human Capital Solutions. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco i Västerås har ca 500 konsulter som arbetar ute på våra kundföretag. Som konsult är man anställd i Adecco Sweden AB, men jobbar via olika uppdrag som matchar ens kompetens.




You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Összeszerelő

Allas.ma
Összeszerelő
Mar 11th 2012, 02:37

Adecco är världens största bemanningsföretag och HR- partner. I Sverige har vi ca 50 kontor och 4000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 500 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är Recruitment, Outsourcing, Staffing Services och Human Capital Solutions.



Vi letar nu efter montör inom tung montering.
Uppdraget startar omgående och är tillsvidare. Du kommer att arbeta 2-skift.

Kompetens
Du har erfarenhet av att arbeta som montör med erfaranhet av tung montering. Du känner dig trygg och kan kliva in i rollen med omnejd. Du har ett tekniskt iintresse och trivs med praktiskt arbete. Du sa även ha svetskunskaper, god datorvana, kunna läsa ritningar samt ha truckkort.




Att arbeta på Adecco

För att trivas som konsult på Adecco bör du vara positiv, flexibel och kontaktskapande. Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden och jobbar via olika uppdrag som matchar din kompetens.



Du är välkommen att skicka in din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet kommer att ske löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.seoch ansöker därifrån.

Vid frågor kontakta Sara Bülow på sara.bulow@adecco.se el. Johan Friberg, johan.friberg@adecco.se

Välkommen med din ansökan via Adeccos hemsida, AdeccoWeb.




You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Informatika

Allas.ma
Informatika
Mar 11th 2012, 02:37

Adecco is the world's largest staffing and HR partner. In Sweden we have about 50 offices and 4000 employees. Globally Adecco employs around 500 000 people each day and provides about 3 million jobs a year. Our business areas are Recruitment, Outsourcing, Staffing Services and Human Capital Solutions.



Adecco delivers qualified staff to different companies in Lund. We are looking for a Technical Specialistfor a Company in Helsingborg. This assignment starts as soon as possible and continues until the end of May 2012.



Job description

The new POS-system will provide the customer with new business benefits, enable a proactive business development and, most important of all, secure running business.

The customer is today using two different POS-systems in the checkout lanes, IBM 4690 in North America and Calypso in the remaining countries. Both of these systems are out of date, old and they are in their end of life. It is also getting increasingly hard to implement new requirements and it is today not certain that new legal demands can be met with the current systems.

The implementation and rollout of TP.net as new POS-system for the checkout lanes will provide the stores with new functionality and support in the Receive Payment-process.

There are benefits of implementing a new system that will have a direct and positive financial impact for the stores. The stores will lower their cost of buying new hardware by implementing a new modern POS-system that not is solely dependent on hardware from the current supplier. A new POS will also provide a more efficient IT-support for the Cash Reconciliation-process, this will lead to a possibility to reallocate resources from the cash-office to other activities in the store. IT will also be able to reduce the cost of maintenance when closing the current IBM 4690-system in North America.

The new POS-system will give new operational functionality that will be used in the stores, it will also give increased possibilities for follow up and support on country and enterprise-level. New functionality, throughout the receive payment-process will, hopefully, improve the productivity within the receive payment-process.

Technician within Payments is a technical role where a lot of work has to be done within our Payments test lab working with platforms and till installation. This role will be steered by lead Deployment manager and the manager of the Hardware/Deployment team.



Mail tasks:

As Technical specialist you will manage and support SW/HW configurations on many levels:

· Enterprise servers

· Store servers

· Backoffice clients on terminal servers

· Regular POS registers

· ECO POS registers

· Return POS registers



The role also includes work with POS platforms and modules for the overall POS solution:

· Common POS Platform

· Vendor specific platforms

· Common dependency modules

· TP.Net application modules

· You will also support the unit and system testing of deliveries and work with writing system documentation.





Required competence

· Structured with a sense for details

· Good at planning daily work and managing risks

· Problem solving skills

· Very good communication skills, especially in writing and interpersonal skills

· The ability to handle change and work in a constantly changing environment

· Team player

· Interest in and experience from agile methods

· Ability to cope with high workload and manage uneven workload over time

· Knowledge of hardware and software installation and setup

· Good knowledge in MS Windows based Operating systems, primarily Windows Server 2008 R2, Windows XP but also Windows Server 2003 and later on Windows 7.

· Knowledge of Network infrastructure

· Scripting knowledge within Windows platforms

· Experience and understanding of rollout preparation and execution

· Well versed in the Operational Change / Configuration / Architecture processes

· Experience and understanding of test concept

· Fluent in Swedish and English, both speaking and writing



You are welcome to send in your application as soon as possible. Recruitment will be ongoing during the application period. You are welcome to register your application on our website www.adecco.se and apply through there.


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Nővér

Allas.ma
Nővér
Mar 11th 2012, 02:37

Vill du utvecklas inom ditt yrke och få nya erfarenheter? Vill du upptäcka nya arbetsplatser och möta nya människor? Vi på Adecco Medical & Science ger dig dessa möjligheter!



Hur ser din arbetsdag ut?
Du som sjuksköterska kommer arbeta som konsult för Adecco och därmed arbeta på olika arbetsplatser med sedvanliga arbetsuppgifter för en sjuksköterska på sjukhus, inom primärvård eller äldreomsorg. Dina önskemål och kompetenser matchas med de uppdragen som passar för dig.



Vem trivs här?
Du som har arbetat minst två år som legitimerad sjuksköterska och som är van att ta ansvar och snabbt kan komma in i olika arbetsuppgifter kommer att trivas som vår konsult. Flexibilitet och positiv framtoning är andra egenskaper som underlättar arbetet.



Vad erbjuder vi?
Du kommer att bli anställd som konsult för Adecco. Varierande arbetstider och tjänstegrad efter överenskommelse. Vi erbjuder sommarlön under veckorna 27-33.



Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Adecco Medical & Science förmedlar läkare, sjuksköterskor, läkarsekreterare, kliniska prövningsledare, läkemedelskonsulenter m fl. Våra uppdragsgivare återfinns inom allt från de stora universitetssjukhusen, till globala läkemedelsföretag, kommun, landsting och mindre lokala sjukvårdsinrättningar.



Mer information om Adecco finns på www.adecco.se



Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.


Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Sandra Persson på tel: 08-598 981 22 eller sandra.persson@adecco.se



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.



Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Villástargonca vezető

Allas.ma
Villástargonca vezető
Mar 11th 2012, 02:35

Är du student på jakt efter ett flexibelt extrajobb? Adecco Industri & Logistik i Göteborg söker nu studenter för uppdrag inom truckkörning, produktionsarbete och lagerarbete.

Hur ser din arbetsdag ut?
Som student kommer du att arbeta vid behov med arbetsuppgifter så som truckkörning, lagerarbete, montering och produktionsarbete. Du ska kunna arbeta minst två pass i veckan. Tjänsten är med omgående start.
Observera att du måste vara studerande eller ha en annan huvudsaklig sysselsättning för att kvalificera dig för den här tjänsten.

Vem trivs här?
För att kunna arbeta som student inom lager krävs truckkort A + B. Det är meriterande om du har B-körkort. Som person är du flexibel och noggrann. Du trivs med varierade arbetsuppgifter och att arbeta självständigt såväl som i grupp.

Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.seoch ansöker därifrån.

Vid frågor om rekryteringsarbetet, vänligen kontakta Rekryteringsansvarig Emelie Melin Lundström på tel: 031-725 45 08.
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!

Adecco Industri & Logistik förmedlar montörer, svetsare, cnc-operatörer, lagerarbetare eller truckförare. Först och främst arbetar vi med att hyra ut personal. Men vi kan även hjälpa dig med rekryteringar av till exempel projekt- och arbetsledare. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: ……. (Training & Education)

Allas.ma
……. (Training & Education)
Mar 11th 2012, 02:37

……. (Training & Education)





Till vår verksamhet i Kungsbacka söker vi nu dig som vill arbeta hos en av våra kunder i Väröbacka. Vår kunds HR-chef behöver avlastning inom området HR Training & Education. Arbetet består i att stötta chefen med den dagliga ledningen och stöd i analys, planering, genomförande och utvärdering av följande områden:

- Gemensamma utbildningar
- Upphandling av utbildningstjänster
- Gemensam administration (process) av utbildning
- Rådgivning avseende utbildning med fokus på E-Learning.

Vem söker vi?

- Tidigare chef- och ledarerfarenhet

- Kunskap inom pedagogik

- Tidigare erfarenhet av utbildningsarbete



Som person bör man vara kommunikativ (på svenska och engelska) och utvecklingsinriktad.

Då din anställning hos Adecco kan innebära att du får chansen att arbeta hos olika uppdragsgivare med olika typer av arbetsuppgifter, är det viktigt att du snabbt kan ta till dig ny kunskap och sedan omsätta den i praktiken. Du är positiv och bidrar till ett gott arbetsklimat.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Start date: Omgående
End date: 2012-05-31
Location: Väröbacka
Extent: 100 %

Urval sker löpande.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Beszerző

Allas.ma
Beszerző
Mar 11th 2012, 02:37

Leverantörsutvecklare till Gambro i Lund!



Vill du jobba på ett stort internationellt företag med leverantörsutveckling och teknik? Då har vi på Adecco uppdraget för dig!



Hur ser din arbetsdag ut?

Som leverantörsutvecklare hos vår kund kommer du att ingå i ett nystartat team på 10 personer som har i uppgift att utvärdera och utveckla 250 internationella leverantörer. Dina arbetsuppgifter är band annat att öka kvaliteten på leverantörernas produkter. "Hands-on-arbete" med resor till leverantörerna i Sverige och i Europa. Du kommer att få möjligheten att arbeta med människor på alla nivåer i bolaget, från folk i produktionen till produktionschef och site-chef. Hos vår kund råder ett högt tempo med stora flöden där du som visar framfötterna har chans att få lära dig mer!



Vem trivs här?

Du som har tidigare praktisk erfarenhet av att arbeta med leverantörer, utvärdera leverantörer och utveckla leverantörer; gärna 3-7 års erfarenhet. Du har en civilingenjörsbakgrund inom mekanik eller elektroingenjör. Din goda sociala kompetens, förhandlingsvana, tekniska förståelse och förståelsen för kvalitet gör att du kommer att passa in i teamet. Du är van att hålla ett högt tempo, har en coachande attityd samtidigt som du håller hög kvalitet.



Vad erbjuder vi?

Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas omgående och detta är ett projekt som kommer att pågå under två års tid. Som konsult får du en anställning hos Adecco Sweden.



Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag, rabatter på träningskort och kompetensutveckling. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se



Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.





Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Erica Fahlin på tel: 046-386198



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.





Välkommenatt söka!






You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Irodai adminisztráció

Allas.ma
Irodai adminisztráció
Mar 11th 2012, 02:37

Nu har vi på Adecco Student ett spännande, roligt och flexibelt uppdrag som assistent på 15-20h/v på ett medieföretag i centrala Stockholm!

Vad innebär jobbet?
Om du är professionell, noggrann och mycket flexibel som person är rollen som assistent något för just dig! Du kommer att få jobba i en spännande och händelserik miljö med högt tempo och stort eget ansvar!

Som assistent kommer du att arbeta mycket nära företagets ägare och grundare. Du ansvarar för din chefs kalender och e-mails. Du bokar in möten, hanterar och svarar på inkommande mail samt telefonsamtal. Vidare bokar du resor, hotell och eventuella restaurangbesök. Vid vissa tillfällen kommer du att vara närvarande vid föreläsningar och möten. Förutom dessa arbetsuppgifter kommer du även att hantera vissa personliga ärenden vilket gör att rollen innebär uppgifter på både högre och lägre nivå, men alla uppgifter är minst lika viktiga.

Rollen innebär mycket kontakt med kunder och du hanterar flera olika uppgifter samtidigt. Arbetet sker mycket på eget ansvar och arbetet är förlagt till några timmar varje dag där du själv kan lägga upp ditt arbete på bästa sätt, där du har i åtanke att kunder får svar i rätt tid.
Du kommer att vara mycket delaktig och involverad i företaget och ditt arbete är av mycket stor betydelse!

Vem trivs här?
Har du viss erfarenhet av assistentrollen tidigare har du goda förutsättningar att lyckas bra i rollen! Alternativt har du kanske arbetat i en reception och vill ta dig an en ny utmaning. Att du har arbetet i en serviceroll tidigare gör att du snabbt kommer att sätta dig in i tjänsten. Du kan arbeta 15-20 timmar i veckan, då det är viktigt att du finns tillgänglig dessa timmar.

Som person är du professionell och prestigelös samt kan hantera viktig information och har hög integritet. Att planera, strukturera och prioritera är du duktig på och du är alltid mån om att slutföra dina arbetsuppgifter. Vidare är du serviceinriktad och skapar goda relationer med andra samt trivs med kundkontakten. Du är lugn och stabil i dig själv och trivs med att arbeta i ett högt tempo. Viktigt är att du tycker att assistentrollen är rolig och att du gärna tar dig an olika arbetsuppgifter!

Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Student som erbjuder extrajobb för dig som är studerande eller har en annan huvudsaklig sysselsättning.
Uppdraget ska tillsättas omgående och pågår tillsvidare. Arbetet är förlagt till 15-20/v och du har möjlighet att arbeta från kontoret men även hemifrån. Arbetet är främst förlagt till vardagar och kontorstid och du bör kunna arbeta några timmar varje dag.

Som konsult hos oss får du arbeta med varierande arbetsuppgifter och på olika arbetsplatser. Adecco Student gör att din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Vi kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Du blir anställd per timme och timlönen är alltid minst enligt de avtal som gäller på arbetsmarknaden. Semesterersättning tillkommer och betalas ut i samband med lönen. Vid arbete under kvällar, helger och nätter tillkommer OB-tillägg enligt rådande kollektivavtal.

Mer information finner du på www.adecco.se.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.

Var noga med att ange - Kontraktstyp Studentjobb- när du gör din registrering.

Vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta Sofia Wigzell på telefon 08-598 982 37 alt. sofia.wigzell@adecco.se.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupporten på tel: 08-598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Adecco är världens största rekryterings-

Allas.ma
Adecco är världens största rekryterings-
Mar 11th 2012, 02:37

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Globalt sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag, och under ett år ger vi ca 3 miljoner människor jobb. I Sverige har vi för närvarande ca 50 kontor och 5000 anställda.


Adecco söker nu för uppdrag hos kund en löneadministratör med placering i Tidaholm.
Uppdraget är heltid med start omgående och sträcker sig 6 månader framåt. Möjlig övergång till kund.



Vi söker dig som har lägst ekonomisk gymnasieutbildning och praktisk erfarenhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir lönehantering. Vi ser gärna att du har erfarenhet av Kontek och Monitor, annars finns möjlighet till utbildning i dessa system. Arbetstider 08:00-17:00 med möjlighet till flex. Merparten av din arbetsdag ägnar du dig åt löneadministration men du kommer även att besöka kunder och på plats hos dem självständigt jobba med förbättringsarbete.


Som person är du lösningsorienterad, utåtriktad, noggrann, positiv, flexibel och självständig. Du har en inre harmoni och jobbar lugnt och metodiskt även under tidspress.

Du har stor personlig mognad och en hög känsla för service. Du har lätt att lära känna såväl nya rutiner som människor och får i gengäld en vardag som utvecklar och stimulerar dig.

För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta:



Pernilla Dahlbäck BjörkAdecco 0500-44 57 73.

pernilla.dahlback@adecco.se







Urval sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Är du en kvalificerad ekonomiassistent

Allas.ma
Är du en kvalificerad ekonomiassistent
Mar 11th 2012, 02:37

Är du en kvalificerad ekonomiassistent som är tillgänglig omgående och redo för att en ny utmaning fram till augusti? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas!



Hur ser din arbetsdag ut?

Som kvalificerad ekonomiassistent kommer du att arbeta med löpande bokföring, reskontror, fakturascanning samt avstämningar. Företaget verkar inom servicesektorn och du kommer att arbeta på koncernkontorets ekonomiavdelning tillsammans med två andra personer där ni gör helheten fram till avstämningar i ett par bolag var.



Vårt kundföretag befinner sig i fräscha lokaler i Högsbo där stämningen beskrivs som mycket trivsam. Uppdraget är ett uthyrningsuppdrag med omgående start och kommer att pågå fram till augusti. Omfattningen är heltid, med möjlighet till deltid.



Vem trivs här?

Du som har ekonomisk gymnasieutbildning eller motsvarande samt ett par års erfarenhet ovanstående arbetsuppgifter kommer att trivas i rollen samtidigt som du utmanas. Har du tidigare arbetat i affärssystemet SoftOne är det mycket meriterande.



Är du som person flexibel, positiv och snabblärd samtidigt som du har skinn på näsan är detta din rätta plats.



Vad erbjuder vi?

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.



Mer information om Adecco finns på www.adecco.se





Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.seoch ansöker därifrån.





Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Sara Bergstrand på tel: 031 725 45 38.



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.





Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Just nu söker vi söker dig som

Allas.ma
Just nu söker vi söker dig som
Mar 11th 2012, 02:34

Just nu söker vi söker dig som har en mekanik- och/ eller controlskompetens till en spännande och utmanande tjänst som "Teknisk Support".
Du kommer att ingå i ett support team på Rolls-Royces Serviceavdelning inom Marin.
Dina arbetsuppgifter kommer att bestå av:
– vägleda och stötta Servicepersonal/ tekniker World-Wide internt Rolls-Royce
– bistå med teknisk assistans till externa kunder, även direkt vägledning till fartyg med driftstörningar
– bygga upp en databas med ärenden/ problem för att snabbt kunna erbjuda respons och lösningar
– följa upp och rapportera pågående ärenden
– stänga och följa upp avslutade ärenden
För att bemöta kunders behov och önskemål kommer supportteamet att vara bemannad dygnet runt, vilket medför skiftgång enligt schema.

Vi söker dig som har en teknisk utbildning från högskola/ universitet eller motsvarande erfarenhet från arbetslivet.
Datorvana, goda kunskaper i engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser även att du har en hög servicekänsla och lätt för att samarbeta. Vidare att du är flexibel, noggrann och strukturerad. Har du kunskaper inom det Marina är det meriterande.
Vi ser gärna kvinnliga sökande.

Frågor om tjänsten kan ställas till Christina Rhodin 054-771 85 43

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Logisztikai asszisztens

Allas.ma
Logisztikai asszisztens
Mar 11th 2012, 02:37

Adecco söker Logistikkoordinator till kund i Halmstad!



Söker du ett arbete där du har daglig kontakt med kunder och där du får användning av din förmåga att vara spindeln i nätet? Vi på Adecco i Halmstad ger dig nu möjligheten att arbeta på ett intressant bolag där du får utmanas och utvecklas.



Hur ser din arbetsdag ut?

Som logistikkoordinator är du en viktig kugge i kundens inköpsavdelning. Du arbetar med att ta emot kundorder och du kommunicerar kontinuerligt med inköp. Bokning och prisförhandling av transporter samt bevakning av leveranser är en del av ditt dagliga arbete.



Vem trivs här?

Du som har en god arbetslivserfarenhet och tidigare arbetat med administration och kundrelaterade yrken kommer att känna att du hittat rätt. Har du dessutom kunskaper inom inköp och logistik är detta meriterande. Din goda förmåga att samarbeta och att du är prestigelös kommer väl till pass. Du som är serviceminded och gillar att anta nya utmaningar passar perfekt för denna tjänst och kommer att nå framgång.



Uppdraget avser en konsulttjänst på heltid med start omgående och löpande varaktighet. För rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning hos kund.



Vad erbjuder vi?

Anställning hos Adecco för uppdrag hos kund, tillsättning snarast. Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.



Är du intresserad?

Då ska du ansöka så snart som möjligt dock senast 16/3. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Registrera dig på vår hemsida www.adecco.se och ansök därifrån. Bifoga CV och personligt brev. Välkommen med din ansökan!



Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Frida Andersson eller Konsultchef Madeleine Neidert på tel: 035- 260 85 20.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Logisztika, szállítmányozás

Allas.ma
Logisztika, szállítmányozás
Mar 11th 2012, 02:37

Engagerad Produktionstekniker



Nu söker vi dig som har en examen från högskolan med inriktning mot produktionsteknik eller motsvarande till ett av våra attraktiva kundföretag i Skövde.



Vad innebär arbetet?

Du kommer att arbeta som produktionsteknisk resurs där du deltar och till viss del leder företagets motor- och verksamhetsprojekt. Du ansvarar för att effektivisera och optimera arbetssätt och metoder vad beträffar bland annat materialhantering, instruktioner, verktygsbyten, kontroller med mera. Utifrån produktionsplaner skall du även ta fram bemanningsunderlag och leda arbetsgrupper på den avdelning du befinner dig.



Vem trivs här?

Vi söker dig som har en ingenjörsexamen eller kandidatexamen inom maskin-/produktionsteknik, automation eller motsvarande. Du har en kommunikativ förmåga och samarbetar gärna med personer på alla nivåer inom företaget på såväl Svenska som Engelska i både tal och skrift. Som person är du självgående och initiativtagande och har förmågan att entusiasmera dina kollegor. Vi ser gärna att du tidigare vart delaktig i projektarbete och vet vad detta innebär. Det är meriterande om du tidigare arbetat som produktionstekniker, har erfarenhet av LEAN produktion eller flödes och processkartläggning.



Vad erbjuder vi?
Du blir anställd som konsult i Adecco Sweden. Tjänsten skall tillsättas omgående och är på heltid hos ett av våra kundföretag. Urval och intervjuer sker löpande, så sök tjänsten via vår hemsida redan idag. ( www.adecco.se )

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

För frågor är du välkommen att ta kontakt med Adecco, Skövde: Pernilla Dahlbäck Björk

Telefon: 0500 44 57 70. Har du problem med inlogg/ansökan kontakta kandidatsupport

08-598 980 10


You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Kontroller asszisztens

Allas.ma
Kontroller asszisztens
Mar 11th 2012, 02:37


Trivs du med att ge support och stöd åt andra, är du en analytisk och utvecklingsorienterad person som trivs med att arbeta i team?



Hur ser din arbetsdag ut?
En av Adeccos kunder behöver förstärka sin controller-avdelning.
Start så snart som möjligt och för rätt person kan det eventuellt bli aktuellt i framtiden med en anställning hos kunden.



Arbetsuppgifterna är varierade och består bl a av följande:
Du kommer att ge stöd och support till både controller-avdelningen och även till övriga i organisationen.

Det kan handla om att stödja i en implementering av IT-system, vara behjälplig i bokslutsprocessen, analysera preliminära resultat mot utfall, utveckla rappport-paket, se över mallar, avstämningar, ta fram olika typer av underlag m.m.



Företagets vision är att vara det ledande företaget inom sin marknad. De är mycket måna om sitt varumärke, något som genomsyrar hela koncernen. Bl a genom att de satsar hårt på att vara den mest attraktiva arbetsgivaren i branschen.


Service och samarbete är två andra viktiga ledord och de arbetar hela tiden med utveckla arbetsmetoder och beteenden för att bli bättre. Detta genomsyrar hela företaget.


Vem trivs här?
Vi söker dig som har några års erfarenhet av ekonomirelaterat arbete och som har en civilekonom-examen eller motsvarande.

Är du analytiskt lagd och kan se och förstå siffror, både på detaljnivå såväl som övergripande så kommer du att trivas i rollen.


Du hjälper gärna kollegor och är duktig på service, samarbete är viktigt.

Det är högt i tak och kunden uppskattar personer med egna idéer och förslag på förbättringar.


Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas så snart som möjligt. Det finns eventuellt en möjlighet att uppdraget övergår i anställning direkt hos kunden om allting fungerar utan anmärkning. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.



Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.


Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.

Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco Finance & Legal förmedlar tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar. Allt från ekonomiassistenter till ekonomichefer, verksamhetscontrollers m.fl.


Adecco har lång erfarenhet av branschen och har i många år hjälpt både små och stora företag med lyckade rekryteringar. Bland våra uppdragsgivare återfinns flera av de stora multinationella koncernerna, men också många av de mindre innovativa företagen. Mer information om Adecco finns på www.adecco.se



Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.



Rekryteringsansvarig Annmarie Lund tel: 08-587 512 25 eller annmarie.lund@adecco.se



Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.



Välkommen att söka!

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

Allas.ma: Driven administratör sökes omgående!

Allas.ma
Driven administratör sökes omgående!
Mar 11th 2012, 02:37

Driven administratör sökes omgående!



Är du engagerad, driven och sugen på att arbeta med brett med administration? Nu ger Adecco dig chansen att arbeta hos en spännande industriverksamhet i Gyttorp, med start omgående. Tjänsten inleds med inhyrning via Adecco och med mycket goda möjligheter till övertag för rätt person!


Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta brett med administration i form av fakturering, hantering av fraktsedlar, lageradministration, beställningar och andra förekommande sysslor. Då kunden planerar expansion framöver finns det goda möjligheter att få driva och ansvara för olika projekt.



Tjänstgöringsgraden är 100% och arbetstiden är 07.00-16.00.


Vem trivs här?

Vi söker dig som driven, engagerad och självgående. Du är ansvarstagande, ser vad som ska göras och trivs som spindeln i nätet. Erfarenhet av administration är meriterande, men inget krav. Har du arbetat i Pyramid eller Visma tidigare är detta ett plus.



Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.



Sök redan idag!
Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån. Vi tar inte emot ansökning via mail.


Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Mikael Löfstrand på tel: 019-760 71 09.

Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.

Välkommen att söka!



Om Adecco

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.

Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions