Till Franskt bolag i Sverige söker vi en erfaren ekonomiassistent som också har arbetat i inköpssystem.
Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att ha varierade arbetsuppgifter med ansvar för reseräkningar, att skapa betalningar, periodiseringar månadsvis. Du kommer även att bli företagets superuser för främst inköpsmodulen.
Tanken är att du får en utbildning för att lära dig systemet och de processer som finns.
Det är denna persons ansvar att se till att alla ordrar som läggs in i systemet är korrekta, detta görs genom kontinuerliga interna kontroller och audits.
Vidare är du kontorets kontakt mot det Shared Services Centers som finns utomlands.
Allmänna kontorsuppgifter förekommer också.
Vem trivs här?
Företaget är en stor fransk koncern med ett mindre dotterbolag här i Stockholm.
De arbetar med IT-innovationer och ligger i framkant inom sin bransch.
För att trivas här så har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent. Viktigt att du också har erfarenhet av arbete med inköpssystem.
Du har någon form av utbildning inom ekonomi och har goda grundläggande redovisningskunskaper.
Du kommer att använda dig mycket av Excel varför det är viktigt att du har goda kunskaper, ex kan du göra pivottabeller.
God engelska i tal och skrift är också viktigt för denna tjänst.
Förutom din erfarenhet och kompetens har du också en god kommunikativ förmåga. Du trivs med att ha egna ansvarsområden och är utåtriktad.
Vad erbjuder vi?
Tjänsten är ett konsultuppdrag och ska tillsättas någon gång i januari. Som konsult är du anställd i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco Stockholm Finance & Legal är ett affärsområde med tjänster hos kunder inom bank- och försäkringsbranschen, hos finansbolag, advokat- och juristbyråer samt på olika ekonomiavdelningar, finansavdelningar och juristavdelningar.
Mer information om Adecco finns på www.adecco.se
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Rekryteringsansvarig Annmarie Lund tel: 08-587 512 25 eller annmarie.lund@adecco.se
Vid frågor angående registrering på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!