Har du flerårig erfarenhet från arbete som ekonomiassistent i en internationell koncern? Är du driven, serviceminded, förändringsbenägen och söker en ny utmaning? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas och knyta nya spännande kontakter inför framtiden!
Hur ser din arbetsdag ut?
Vårt kundföretag är internationellt ledande inom teknikbranschen och är beläget i Partille. Nu söker vi en Financial Assistant för ett arbete på lång sikt. Det är initialt ett uthyrningsuppdrag på 6 månader men för rätt person finns mycket goda möjligheter till anställning hos kundföretaget.
Du kommer att arbeta brett inom redovisning mot företagets norska bolag och vara en del av ett team på 6 andra personer. I arbetsuppgifterna igår kund- och leverantörsreskontra, med allt från att bokföra inkommande fakturor till att ansvara för leverantörsbetalningar och kundinbetalningar. Du kommer även att arbeta med inkasso/kravhantering, löpande bokföring, månadsbokslut och avstämningar. Till arbetsuppgifterna hör även momshantering och koncernmellanhavande.
Arbetet är på heltid och arbetstiderna är förlagda till vardagar mellan 8 och 17.
Vem trivs här?
Du som har arbetat flera år som ekonomiassistent med ovanstående arbetsuppgifter, har en god överblick och känner dig trygg med arbetsuppgifter inom redovisning kommer snabbt in i din roll samtidigt som du utvecklas och tar nya kliv. Har du dessutom erfarenhet från ett större internationellt bolag, har mycket goda kunskaper i engelska samt arbetat i Navision och/eller iScala, SSC eller IFRS kommer du att känna dig trygg med dina nya arbetsuppgifter. Tidigare erfarenhet från yrkesmässiga konstakter med Norge anses mycket meriterande.
Är du som person en positivt inställd lagspelare som är driven, öppen, kommunikativ, gillar förändringar och ett högt tempo kommer du att trivas i arbetsgruppen och med övriga kollegor. Är du dessutom ordningsam, kvalitetsmedveten, öppen och har lätt att kommunicera kommer du att trivas ypperligt med dina arbetsuppgifter.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Sara Bergstrand på tel: 031 -725 45 38.
Välkommen att söka!