Är du en driven ekonomiassistent som vill anta nya utmaningar i en tempofylld och spännande internationell organisation? Vi på Adecco Finance & Legal ger dig en möjlighet att utvecklas och ta nya kliv!
Hur ser din arbetsdag som ekonomiassistent ut?
Arbetsuppgifterna innefattar löpande redovisning, avstämningar, bolagsadministration samt medverkan vid kvartals- och årsbokslut samt moms- och skatteredovisning. Du kommer att ingå i en ekonomifunktion med 2 kollegor som stödjer verksamheten med hela bredden av ekonomifrågor. Uppdraget är ett föräldravikariat med omgående start och kommer att pågå i initialt 1 år. För rätt person finns mycket goda möjligheter till förlängning. Arbetet är på heltid och arbetstiderna är förlagda till vardagar mellan 8 och 17. Vid arbetstoppar kan viss form av övertidsarbete förekomma.
Vem trivs här?
Vi söker dig som trivs i en roll som kräver såväl ordningssinne, förmåga att ta egna initiativ och har ett utåtriktat sätt. Vidare är du stresstålig, driven, tillmötesgående och tydlig i dina kontakter med kunder och medarbetare. Rutinuppgifter sköter du med stor noggrannhet och ett gott siffersinne. Dina datakunskaper är mycket goda. Vi tror att din bakgrund består av treårig gymnasieutbildning, gärna med någon form av påbyggnad samt tidigare erfarenhet från leverantörsreskontra och löpande bokföring. Erfarenhet från fastighetsbranschen anses meriterande.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Tjänsten ska tillsättas omgående och därför sker rekryteringsarbetet löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se och ansöker därifrån.
Vid frågor om rekryteringsarbetet kontakta Rekryteringsansvarig Sara Bergstrand på tel: 031 -725 45 38.
Välkommen att söka!