Adecco är världens största bemanningsföretag och HR-partner. I Sverige har Adecco ca 50 kontor och 5000 anställda. Globalt så sysselsätter vi runt 700 000 personer varje dag och ger ca 3 miljoner människor jobb under ett år. Våra verksamhetsområden är uthyrning, rekrytering, outsourcing och karriärutveckling. Adecco är ett auktoriserat bemanningsföretag.
Adecco Umeå söker för uthyrning till en av våra kunder en administratör med erfarenhet från ekonomihantering.
Arbetsuppgifter
Rollen som administratör är bred och du kommer bland annat ansvara för dessa områden:
Administration – posthantering, materialinköp, stöd vid inventarieinköp, rese-, bil- och mötesbokning samt fungera som stöd vid kundaktiviteter.
Fakturering –kundfakturering, påminnelser, ränta.
Ekonomihantering – leverantörsfakturor.
Medarbetaradministration – tidrapportering, maconomy-support, registrering av utlägg, hälsoundersökningar, stöd vid nyanställningar, utbildningar och interna konferenser.
Som administratör är du företagets kulturbärare och förmedlar företagets mission, affärsidé och värderingar. Du kommer även fungera som ett stöd till ledarna inom organisationen.
Vem trivs här?
För att passa in i kundens organisation behöver du vara duktig på att bygga relationer och ha en hög ambitionsnivå. Du måste tro på dig själv och dina medarbetare. Det är viktigt att du är analytisk och noggrann samtidigt som tjänsten ställer höga krav på din strukturerade och flexibla sida.
Utbildning och Erfarenhet
Du som söker har dokumenterad erfarenhet från liknande arbetsuppgifter.
Goda kunskaper i Office paketet.
Erfarenhet av kundfakturering och ekonomihantering.
Övrigt
80-100 procent.
Tjänstestället är fördelat med 1-2 dagar/veckan i Örnsköldsvik och resten i Umeå.
Uppdraget är tänkt att börja i slutet av mars/ början på april. För rätt person finns goda chanser att bli överrekryterad till kund efter en tids inhyrning.
Vad erbjuder vi?
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät.
Är du intresserad?
Välkommen med din ansökan! Urvalsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Ansökan sker genom att du registrerar ditt CV på vår hemsida www.adecco.seoch ansöker därifrån. Registrera både CV och personligt brev. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vid frågor kring tjänsten kontakta Konsultchef Malin Strandlund malin.strandlund@adecco.se
Vid frågor angående registrering av CV på hemsidan kontakta vår Kandidatsupport på tel: 08-598 980 10.
Välkommen att söka!