Till Trelleborgs kommun söker vi nu en upphandlare med erfarenhet av LOU. Trelleborg kommuns har cirka 3 500 anställda. Verksamheten är väldigt bred och innefattar cirka 400 olika befattningar. Organisation kännetecknas av delaktighet, öppenhet och ömsesidig respekt för varandra. Arbetsplatserna präglas av hög trivsel och god gemenskap. Kommunen erbjuder sina anställda goda möjligheter till påverkan och utveckling i arbetslivet. Hälsofrämjande arbete och att skapa villkor för balans mellan arbetsliv och fritid är något man arbetar aktivt med. Detta för att skapa goda förutsättningar för en hög livskvalitet och ett effektivt och kreativt arbetsklimat.
Serviceförvaltningen -Upphandlingsavdelningen ansvarar för både kommunövergripande och förvaltningsspecifika upphandlingar, som överstiger 15 procent av gällande tröskelvärde enligt lagen (2007:1091) om offentlig upphandling (LOU). Avdelningen består för närvarande av två upphandlare och upphandlingschef.
Arbetsuppgifter
Du ska självständigt handlägga inköpsärenden som regleras i LOU. Du kommer både självständigt och med andra medarbetare att genomföra olika former av upphandlingar. I arbetsuppgifterna ingår en mängd uppgifter bl.a. att ge kvalificerad rådgivning, att utföra utredningar, hålla i utbildningar samt hantera kommunens kommersiella avtal. Upphandlingsavdelningen är en mindre avdelning inom kommunen och det är därför speciellt viktigt att man hjälps åt i det dagliga arbetet och har ett intresse för gruppen som helhet. Du förväntas vidareutbilda dig både internt och externt inom inköps- och upphandlingsområdet.
Kvalifikationer
Vi söker dig med arbetslivserfarenhet inom offentlig upphandling och inköp samt goda kunskaper om LOU och dess tillämpning. Du bör vara certifierad upphandlare/inköpare och ha genomgått KY-utbildning inom inköp eller annan relevant utbildning som kan bedömas som likvärdig.
Det är meriterande om du har några års erfarenhet av inköpsverksamhet eller arbete inom offentlig sektor.
Som person är du flexibel, serviceinriktad och ansvarsfull med god samarbetsförmåga samt har ett uppriktigt intresse för inköps- och upphandlingsarbete. Du ska besitta mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Vad erbjuder vi?
Utifrån din kompetens och dina ambitioner ger Adecco dig möjligheten till intressanta uppdrag och tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden. Med varierande uppdrag skaffar du dig på kort tid en bred erfarenhet samt ett stort kontaktnät.
Du kommer att bli anställd av Adecco och arbeta som konsult. Det finns goda utsikter för en anställning hos kunden efter 6 månader.
Intresserad?
Du är välkommen att skicka in din ansökan. Ansökan sker genom att du registrerar dig på vår hemsida www.adecco.se Sök gärna omgående, intervjuer kommer att ske löpande!